دکل مهاری چهار وجهی جی ۴۵

 دکل‌ G45 دکلهایی هستند که برای مقاصد مخابراتی از قبیل نصب دیش‌، آنتن‌های رادیو، آنتن‌های موبایل، آنتن‌های بیسیم و… استفاده می‌شود که بوسیله سیم مهار به زمین یا تکیه گاه دیگری مهار گرد.

اغلب در شبکه تلفن همراه، رادیو و آنتن و شبکه‌هایوایرلس  مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دکل‌ها قابلیت نصب در پشت بام منازل و ادارات را داشته و در مناطق شهری مزیت فراوانی دارد و به خاطر سبکی وزن، نصب آنها ساده و کم هزینه‌است.

این دکل ها به صورت چهار ضلعی و به صورت سکشن های سه متری که پایه ها از لوله نمره ۳ بوده که در و به صورت خرپایی به هم متصل می شود . دکل های مهاری تنها برای نصب آنتن های بی سیم و یا دیش های کوچک اینترنت استفاده می گردد .

این دکل ها  در هر ۹ متر و گاهی در هر ۶ متر به وسیله سیم مهار از سه جهت با زاویه ۱۲۰ درجه مهار می شوند. هر سکشن از یک بدنه لوله ای و اتصالات میلگردی که از طریق جوش CO2 به هم متصل شده اند.

سکشن ها (قطعات ۳ متری) به صورت مثلثی شکل بوده و هر سکشن طبق استاندارد دارای ۸ ردیف پله جهت افزایش مقاومت و ایستایی دکل و همچنین سهولت برای بالا رفتن از آن طراحی شده است . 

عدد مقابل G نشان دهنده عرض قاعده بخش ها به سانتیمتر می باشد . یعنی عدد ۴۵ در این مدل بیانگر عرض قاعده ۴۵ سانتی متری هر یک از سه وجه این نوع از دکل ها می باشد .